E-commerce

sobota, 18 października 2014
W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego w sklepie internetowym klient nie ma możliwości dotknąć produkt, zobaczyć go z bliska, z każdej strony. Dlatego trzeba mu dostarczyć jak najwięcej informacji o produkcie. Kluczowe są tutaj dobrej jakości zdjęcia i opis. A także odpowiedni układ i prezentacja.
sobota, 18 stycznia 2014
Google shopping to usługa Google podobna w działaniu do Adwords i wyszukiwarki produktów. Jeżeli ktoś szuka w Internecie konkretnego produktu wyświetla się w wynikach wyszukiwania specjalny box w formie listy produktów wraz z fotografiami, cenami i nazwami sklepów internetowych. Po kliknięciu w dany produkt internauta jest odsyłany bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie może zakupić dany produkt. Usługa w Polsce ruszyła w zeszłym roku. Rozliczana jest podobnie jak Adwords w formie CPC (płacimy za kliknięcia).
sobota, 26 stycznia 2013
Jest kilka wskaźników umożliwiających ocenę skuteczności naszego e-commerce. Ich analiza ułatwia optymalizacje sklepu i umożliwia polepszenie jego użyteczności. Można też zdiagnozować słabe punkty naszej strony i postarać się o ich eliminację. Wszystkie te kroki mają oczywiście jeden cel: zwiększenie sprzedaży. Właściciele sklepów internetowych często koncentrują się tylko na zwiększeniu ruchu na stronie, a mało uwagi poświęcają innym wskaźnikom. Nie mniej ważnym, bo co nam po setkach unikalnych odwiedzin dziennie jeśli nie będą one kończyć się dokonywaniem zakupów. Dlatego jednym z najważniejszych wskaźników w sklepach internetowych jest współczynnik konwersji.



stat4u