SEO

niedziela, 09 sierpnia 2015
RWD to skrót od Responsive Website Design. Oznacza dopasowanie strony internetowej do wyświetlania na różnych urządzeniach o różnych wielkościach ekranów. Od 21 kwietnia 2015 r. Google wprowadziło algorytm sprawdzający przystosowanie stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych - tabletach, smartfonach i telefonach komórkowych. Oznacza to, że strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych mogą nie wyświetlać się w mobilnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie stracą część ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google.
sobota, 03 stycznia 2015
W ciągu roku Google wprowadza setki poprawek i aktualizacji algorytmu swojej wyszukiwarki. Większość z nich przechodzi niezauważona. Czasem jednak pojawia się jakaś większa aktualizacja, która wprowadza duże zmiany w działaniu wyszukiwarki Google. Jedną z takich zmian jest aktualizacja nazwana Koliber (ang. Hummingbird). Za oficjalną datę wprowadzenia aktualizacji uważa się dzień 26 września 2013 roku. Według niektórych opinii Koliber nie jest tylko zwykłą poprawką, lecz zupełnie nowym algorytmem zastępujący stary algorytm wyszukiwania.
niedziela, 21 lipca 2013

Już nie raz pisałem na temat rozkładu kliknięć w wynikach wyszukiwania Google (m.in. w artykule "CTR w wyszukiwarce Google" oraz "Czym jest pozycjonowanie?" ). Dziś postanowiłem dodać coś więcej, bo wpadły mi do ręki ciekawe wyniki badań na temat wskaźnika CTR w wyszukiwarce Google (kliknij jeśli nie wiesz co to jest wskaźnik CTR). Różnią się one trochę od danych prezentowanych przeze mnie w wcześniejszych artykułach.

Firma Chitika w dniach 21-27 maja 2013 r. przeprowadziła badanie polegające na mierzeniu ruchu pochodzącego z Google z podziałem na pozycje jakie zajmowała dana strona. Wyniki prezentują się następująco:

  1. 32.5%
  2. 17.6%
  3. 11.4%
  4. 8.1%     
  5. 6.1%
  6. 4.4%     
  7. 3.5%
  8. 3.1%     
  9. 2.6%
  10. 2.4%
  11. 1.0%
  12. 0.8%
  13. 0.7%
  14. 0.6%
  15. 0.4%

Widać, że ponad 60% całego ruchu przejmują strony internetowe wyświetlające się na trzech pierwszych pozycjach. A całe TOP10 przejmuje 92% ruchu jakie generuje dane słowo kluczowe (fraza). Dla widoczności strony w Internecie obecność w TOP 10 w wynikach wyszukiwania powinna być niezbędnym minimum, a prawdziwym celem powinno być TOP3 i oczywiście pierwsza pozycja.  

Nie ma tu też wahania CTR dla pozycji 7, które było widoczne w badaniu Eye tracking przeprowadzone przez Uniwersytet Cornella. Przypomnę, że w tym badaniu pozycja 7 miała najmniejszy wskaźnik CTR w całym TOP10. Wynikało z tego, że lepiej zajmować pozycję 8-10 niż 7. W tych statystykach tego wahania już nie ma, a CTR maleje stopniowo wraz z przesuwaniem się w kierunku dalszych pozycji.

sobota, 24 listopada 2012
W sieci coraz więcej pojawia się informacji o nowym update algorytmu Google. Raz na jakiś czas przewija się także nazwa „Pony”. Na największym polskim forum o pozycjonowaniu (PIO) na razie nic nie słychać o zmianach (oprócz kilku wzmianek o banach na zapleczach). Ja również nie zauważyłem żadnych zmian w pozycjach swoich stron. Więc chyba jak na razie nic wielkiego się nie dzieje.
niedziela, 18 listopada 2012
Jak określić, które pozycje w wynikach wyszukiwania Google są najczęściej klikane? W tym celu przeprowadza się badania eye tracking, polegające na śledzeniu ruchu gałek ocznych. Jedno z takich badań przeprowadzono na Uniwersytecie Cornella. Laura A. Granka, Thorsten Joachims, Geri Gay, przeprowadzili badanie „Eye-tracking analysis of user behavior in WWW search”.
środa, 07 listopada 2012
Dziś był w Google update PageRank (skrót: PR). Mój blog otrzymał awans z PR0 do PR3. Super, że praca wkładana w pisanie bloga jest doceniana i blog zyskuje na popularności:). Cieszę się, bo PR jest takim wyznacznikiem jakości strony internetowej. Najwyższy PR mają strony najbardziej popularne, jak np.: facebook.com (PR 9), google.com (PR 9 – google.pl ma PR 7), wikipedia.pl (PR 8). Strony nowopowstałe oraz te zbanowane, czyli wykreślone z indeksu wyszukiwarki Google, mają PR n/a (nieklasyfikowane).
środa, 05 września 2012
Pozycjonowanie (w skrócie SEO – Search Engine Optimization) to wszelkie działania podejmowane w celu zwiększenia pozycji wyświetlania się strony www na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych (np: Google, Bing). Wyniki wyszukiwania, czyli SERP (Search engine results page) mogą być organiczne (bezpłatne) lub płatne (np. Google AdWords). Pozycjonowanie dotyczy tylko bezpłatnych wyników organicznych.
| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            



stat4u