Reklama

poniedziałek, 10 listopada 2014
Remarketing (inaczej reklama śledząca) skierowany jest do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową lub sklep. Podczas przeglądania innych stron WWW internauci Ci otrzymują komunikaty marketingowe (reklamy) dotyczące naszej oferty lub zachęcające do powrotu na naszą stronę. Reklamy są mocno spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom użytkowników. Najczęściej opierają się na historii zachowań użytkowników na naszej stronie. Pod uwagę brane są m.in.: treści jakie były już wcześniej przez nich przeglądane, ile czasu spędzili na naszej stronie i w którym momencie ją opuścili.
niedziela, 15 września 2013
Jeżeli chcemy zarabiać poprzez banery na naszej stronie www lub blogu, to musimy zadbać przede wszystkim o dwie rzeczy: ruch na stronie oraz dobre rozplanowanie banerów. W tym wpisie skupię się na banerach. Zasada jest prosta: banery należy umieścić w takich miejscach, aby były oglądane przez jak największą liczbę osób odwiedzających naszą stronę, oraz aby wzbudzały ich zainteresowanie. Które miejsca będą najbardziej skuteczne?
sobota, 01 grudnia 2012
Po raz trzeci wybrano Chamlety 2012, czyli najgorsze polskie reklamy z całego roku. Gala wręczenia nagród odbyła się 23 listopada w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. W tym roku zgłoszono do konkursu ponad 400 reklam.
czwartek, 01 listopada 2012
Kilka przykładów kontrowersyjnych, chamskich i wulgarnych reklam. Głównym celem takiej reklamy jest zaskakiwanie i szokowanie odbiorcy. Warto dodać, że wulgarnymi i nieetycznymi reklamami zajmuje się Komisja Etyki Reklamy. Może ona zwrócić się do reklamodawcy, by ten dokonał zmian w przekazie reklamy, a w ostateczności może wydać opinię o natychmiastowym wstrzymaniu emisji reklamy.
poniedziałek, 17 września 2012
Brief jest to dokument, w którym gromadzi się podstawowe informacje na temat planowanej kampanii reklamowej. Brief zawiera podstawową wiedzę na temat firmy, produktu, konkurencji, zamierzonych celów i oczekiwań. Zarysowuje się w nim podstawowe założenia do kampanii reklamowej.
niedziela, 26 sierpnia 2012
Dzisiaj nie będę opisywał jakiegoś zagadnienia, tylko napisze coś o swojej pierwszej malutkiej kampanii reklamowej. Nie wiem czy słowo „kampania” jest odpowiednie, bo chodzi tylko o jednego banera i to jeszcze umieszczonego na mojej stronie www.
niedziela, 19 sierpnia 2012
Podstawowym wskaźnikiem do pomiaru efektywności reklamy internetowej jest wskaźnik klikalności CTR (Click Through Rate). Jest to stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń x 100. Podaje się go w procentach. Mówi nam ile osób spośród tych co widziało reklamę, kliknęło w nią. Im lepiej reklama jest targetowana, czyli ukierunkowana na określoną grupę docelową, tym większą wartość osiąga CTR. Oczywiście czym wiekszy jest CTR tym lepsze osiągamy efekty.
czwartek, 16 sierpnia 2012
Wykupując reklamę w Internecie możemy natknąć się na różne modele rozliczeń. O wyborze konkretnego modelu powinien decydować zasięg kampanii, czas realizacji oraz cele. Poniżej zebrane są te najpopularniejsze:
czwartek, 02 sierpnia 2012
Najłatwiej można odpowiedzieć na to pytanie obserwując jak robią to inni, oraz jakie formy reklamy najczęściej wybierają. Analizując dostępne w sieci statystyki okazuje się, że najpopularniejsza jest reklama w wyszukiwarkach, tzw. SEM (Search Engine Marketing). Termin ten najlepiej wyjaśnia równanie: SEM = SEO + PPC. Czyli SEM obejmuje wszystkie działania reklamowe i marketingowe związane z: optymalizacja stron internetowych, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach oraz reklamy Pay Per Click (np: Google Adwords).



stat4u