poniedziałek, 17 września 2012
Brief jest to dokument, w którym gromadzi się podstawowe informacje na temat planowanej kampanii reklamowej. Brief zawiera podstawową wiedzę na temat firmy, produktu, konkurencji, zamierzonych celów i oczekiwań. Zarysowuje się w nim podstawowe założenia do kampanii reklamowej.
poniedziałek, 10 września 2012
Okazuje się, że reklamowanie się na portalach ogłoszeniowych jest bardzo tanią reklamą, bo zdecydowana większość tego typu portali nie pobiera opłat za dodanie ogłoszenia. Tylko czasem spotyka się ograniczenia np.: zupełny zakaz publikacji ogłoszeń komercyjnych lub pobieranie opłat za ogłoszenia firm. Są to jednak przypadki skrajne. A portali stosujących tego typu praktyki nie jest wiele. Pytanie, czy reklamowanie się w ten sposób jest skuteczne?
środa, 05 września 2012
Pozycjonowanie (w skrócie SEO – Search Engine Optimization) to wszelkie działania podejmowane w celu zwiększenia pozycji wyświetlania się strony www na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych (np: Google, Bing). Wyniki wyszukiwania, czyli SERP (Search engine results page) mogą być organiczne (bezpłatne) lub płatne (np. Google AdWords). Pozycjonowanie dotyczy tylko bezpłatnych wyników organicznych.
niedziela, 26 sierpnia 2012
Dzisiaj nie będę opisywał jakiegoś zagadnienia, tylko napisze coś o swojej pierwszej malutkiej kampanii reklamowej. Nie wiem czy słowo „kampania” jest odpowiednie, bo chodzi tylko o jednego banera i to jeszcze umieszczonego na mojej stronie www.
niedziela, 19 sierpnia 2012
Podstawowym wskaźnikiem do pomiaru efektywności reklamy internetowej jest wskaźnik klikalności CTR (Click Through Rate). Jest to stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń x 100. Podaje się go w procentach. Mówi nam ile osób spośród tych co widziało reklamę, kliknęło w nią. Im lepiej reklama jest targetowana, czyli ukierunkowana na określoną grupę docelową, tym większą wartość osiąga CTR. Oczywiście czym wiekszy jest CTR tym lepsze osiągamy efekty.
czwartek, 16 sierpnia 2012
Wykupując reklamę w Internecie możemy natknąć się na różne modele rozliczeń. O wyborze konkretnego modelu powinien decydować zasięg kampanii, czas realizacji oraz cele. Poniżej zebrane są te najpopularniejsze:
piątek, 10 sierpnia 2012
Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing, buzz marketing) jest to nic innego jak przekazywanie informacji o zaletach oferowanych produktów i usług w formie szeptanej. Może to być przekazywanie informacji podczas dialogu na forum, rozpowszechnianie pochlebnych informacji na temat danego produktu, lub w formie opinii zadowolonych klientów w mediach społecznościowych.
niedziela, 05 sierpnia 2012
Rozdawanie ulotek obok reklamy w prasie i plakatów, należy do najstarszych form reklamy. Dzisiaj z jej skutecznością bywa różnie. Często jest krytykowana, a przez mieszkańców bloków i osiedli wręcz znienawidzona. Rozdawane na ulicach w większości trafiają od razu do kosza. Dlaczego pomimo tych mankamentów ulotki ciągle są tak popularne? Chyba dlatego, że są jedną z najtańszych metod dotarcia do klientów. A dobrze przeprowadzona kampania ulotkowa może być bardzo skuteczna.
czwartek, 02 sierpnia 2012
Najłatwiej można odpowiedzieć na to pytanie obserwując jak robią to inni, oraz jakie formy reklamy najczęściej wybierają. Analizując dostępne w sieci statystyki okazuje się, że najpopularniejsza jest reklama w wyszukiwarkach, tzw. SEM (Search Engine Marketing). Termin ten najlepiej wyjaśnia równanie: SEM = SEO + PPC. Czyli SEM obejmuje wszystkie działania reklamowe i marketingowe związane z: optymalizacja stron internetowych, pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach oraz reklamy Pay Per Click (np: Google Adwords).
sobota, 28 lipca 2012
Dobre ogłoszenie to ogłoszenie skuteczne, które jest często czytane i generuje duży odzew. Napisać takie ogłoszenie nie jest łatwo, wymaga od nas odpowiedniego doboru słów, tekst musi być lekki i interesujący. W artykule przedstawię kilka pomocnych wskazówek.
1 , 2 , 3
 
| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            



stat4u