sobota, 26 stycznia 2013
Jest kilka wskaźników umożliwiających ocenę skuteczności naszego e-commerce. Ich analiza ułatwia optymalizacje sklepu i umożliwia polepszenie jego użyteczności. Można też zdiagnozować słabe punkty naszej strony i postarać się o ich eliminację. Wszystkie te kroki mają oczywiście jeden cel: zwiększenie sprzedaży. Właściciele sklepów internetowych często koncentrują się tylko na zwiększeniu ruchu na stronie, a mało uwagi poświęcają innym wskaźnikom. Nie mniej ważnym, bo co nam po setkach unikalnych odwiedzin dziennie jeśli nie będą one kończyć się dokonywaniem zakupów. Dlatego jednym z najważniejszych wskaźników w sklepach internetowych jest współczynnik konwersji.
wtorek, 25 grudnia 2012
Stosunkowo nową formą promocji w Internecie jest tzw. social marketing, czyli promowanie się w portalach społecznościowych. W naszych działaniach koncentrujemy się na tworzeniu treści, która przyciągnie i skupi wokół nas użytkowników tych portali. Ponadto tworzona treść musi zachęcać użytkowników do dzielenia się nią z ich znajomymi.
sobota, 01 grudnia 2012
Po raz trzeci wybrano Chamlety 2012, czyli najgorsze polskie reklamy z całego roku. Gala wręczenia nagród odbyła się 23 listopada w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. W tym roku zgłoszono do konkursu ponad 400 reklam.
sobota, 24 listopada 2012
W sieci coraz więcej pojawia się informacji o nowym update algorytmu Google. Raz na jakiś czas przewija się także nazwa „Pony”. Na największym polskim forum o pozycjonowaniu (PIO) na razie nic nie słychać o zmianach (oprócz kilku wzmianek o banach na zapleczach). Ja również nie zauważyłem żadnych zmian w pozycjach swoich stron. Więc chyba jak na razie nic wielkiego się nie dzieje.
niedziela, 18 listopada 2012
Jak określić, które pozycje w wynikach wyszukiwania Google są najczęściej klikane? W tym celu przeprowadza się badania eye tracking, polegające na śledzeniu ruchu gałek ocznych. Jedno z takich badań przeprowadzono na Uniwersytecie Cornella. Laura A. Granka, Thorsten Joachims, Geri Gay, przeprowadzili badanie „Eye-tracking analysis of user behavior in WWW search”.
środa, 07 listopada 2012
Dziś był w Google update PageRank (skrót: PR). Mój blog otrzymał awans z PR0 do PR3. Super, że praca wkładana w pisanie bloga jest doceniana i blog zyskuje na popularności:). Cieszę się, bo PR jest takim wyznacznikiem jakości strony internetowej. Najwyższy PR mają strony najbardziej popularne, jak np.: facebook.com (PR 9), google.com (PR 9 – google.pl ma PR 7), wikipedia.pl (PR 8). Strony nowopowstałe oraz te zbanowane, czyli wykreślone z indeksu wyszukiwarki Google, mają PR n/a (nieklasyfikowane).
czwartek, 01 listopada 2012
Kilka przykładów kontrowersyjnych, chamskich i wulgarnych reklam. Głównym celem takiej reklamy jest zaskakiwanie i szokowanie odbiorcy. Warto dodać, że wulgarnymi i nieetycznymi reklamami zajmuje się Komisja Etyki Reklamy. Może ona zwrócić się do reklamodawcy, by ten dokonał zmian w przekazie reklamy, a w ostateczności może wydać opinię o natychmiastowym wstrzymaniu emisji reklamy.
niedziela, 28 października 2012
Marketing MIX inaczej nazywany „4P” (Product, Price, Place, Promotion) jest koncepcją marketingową służącą do tworzenia planów marketingowych. Tworzy ją zbiór najważniejszych instrumentów, które przedsiębiorstwo może wykorzystać do promocji i sprzedaży produktów.
niedziela, 21 października 2012
W Internecie możemy znaleźć statystyki wg których co drugi polski internauta korzysta z portali ogłoszeniowych. Głównie są to osoby w wieku powyżej 18 lat. Ponad połowa pytanych internautów wskazuje, że korzysta z tego typu stron w poszukiwaniu pracy. Drugim najczęściej wymienianym powodem jest szukanie dobrych okazji zakupowych. Które portale ogłoszeniowe są najpopularniejsze wśród polskich internautów?
wtorek, 25 września 2012
W Internecie można reklamować się na wiele sposobów: pozycjonowanie (SEO), reklama kontekstowa (np.: Google Adwords), kampanie banerowe, mailing, marketing szeptany, marketing w social mediach, kampania na portalach ogłoszeniowych, itd. Z wszystkich tych sposobów najprostszą i najtańszą jest kampania na portalach ogłoszeniowych.



stat4u