niedziela, 31 stycznia 2016
Przeprowadziłem prosty test aby sprawdzić czy sposób zakodowania zdjęć w mailingu ma jakieś znaczenie. Test miał odpowiedzieć na pytanie czy najpopularniejsze polskie programy pocztowe wyświetlą poprawnie wszystkie maile niezależnie od sposobu zakodowania w nich obrazków.
niedziela, 09 sierpnia 2015
RWD to skrót od Responsive Website Design. Oznacza dopasowanie strony internetowej do wyświetlania na różnych urządzeniach o różnych wielkościach ekranów. Od 21 kwietnia 2015 r. Google wprowadziło algorytm sprawdzający przystosowanie stron internetowych do wyświetlania na urządzeniach mobilnych - tabletach, smartfonach i telefonach komórkowych. Oznacza to, że strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych mogą nie wyświetlać się w mobilnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie stracą część ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google.
sobota, 03 stycznia 2015
W ciągu roku Google wprowadza setki poprawek i aktualizacji algorytmu swojej wyszukiwarki. Większość z nich przechodzi niezauważona. Czasem jednak pojawia się jakaś większa aktualizacja, która wprowadza duże zmiany w działaniu wyszukiwarki Google. Jedną z takich zmian jest aktualizacja nazwana Koliber (ang. Hummingbird). Za oficjalną datę wprowadzenia aktualizacji uważa się dzień 26 września 2013 roku. Według niektórych opinii Koliber nie jest tylko zwykłą poprawką, lecz zupełnie nowym algorytmem zastępujący stary algorytm wyszukiwania.
poniedziałek, 10 listopada 2014
Remarketing (inaczej reklama śledząca) skierowany jest do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową lub sklep. Podczas przeglądania innych stron WWW internauci Ci otrzymują komunikaty marketingowe (reklamy) dotyczące naszej oferty lub zachęcające do powrotu na naszą stronę. Reklamy są mocno spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom użytkowników. Najczęściej opierają się na historii zachowań użytkowników na naszej stronie. Pod uwagę brane są m.in.: treści jakie były już wcześniej przez nich przeglądane, ile czasu spędzili na naszej stronie i w którym momencie ją opuścili.
sobota, 18 października 2014
W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego w sklepie internetowym klient nie ma możliwości dotknąć produkt, zobaczyć go z bliska, z każdej strony. Dlatego trzeba mu dostarczyć jak najwięcej informacji o produkcie. Kluczowe są tutaj dobrej jakości zdjęcia i opis. A także odpowiedni układ i prezentacja.
sobota, 18 stycznia 2014
Google shopping to usługa Google podobna w działaniu do Adwords i wyszukiwarki produktów. Jeżeli ktoś szuka w Internecie konkretnego produktu wyświetla się w wynikach wyszukiwania specjalny box w formie listy produktów wraz z fotografiami, cenami i nazwami sklepów internetowych. Po kliknięciu w dany produkt internauta jest odsyłany bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie może zakupić dany produkt. Usługa w Polsce ruszyła w zeszłym roku. Rozliczana jest podobnie jak Adwords w formie CPC (płacimy za kliknięcia).
niedziela, 15 września 2013
Jeżeli chcemy zarabiać poprzez banery na naszej stronie www lub blogu, to musimy zadbać przede wszystkim o dwie rzeczy: ruch na stronie oraz dobre rozplanowanie banerów. W tym wpisie skupię się na banerach. Zasada jest prosta: banery należy umieścić w takich miejscach, aby były oglądane przez jak największą liczbę osób odwiedzających naszą stronę, oraz aby wzbudzały ich zainteresowanie. Które miejsca będą najbardziej skuteczne?
niedziela, 21 lipca 2013

Już nie raz pisałem na temat rozkładu kliknięć w wynikach wyszukiwania Google (m.in. w artykule "CTR w wyszukiwarce Google" oraz "Czym jest pozycjonowanie?" ). Dziś postanowiłem dodać coś więcej, bo wpadły mi do ręki ciekawe wyniki badań na temat wskaźnika CTR w wyszukiwarce Google (kliknij jeśli nie wiesz co to jest wskaźnik CTR). Różnią się one trochę od danych prezentowanych przeze mnie w wcześniejszych artykułach.

Firma Chitika w dniach 21-27 maja 2013 r. przeprowadziła badanie polegające na mierzeniu ruchu pochodzącego z Google z podziałem na pozycje jakie zajmowała dana strona. Wyniki prezentują się następująco:

  1. 32.5%
  2. 17.6%
  3. 11.4%
  4. 8.1%     
  5. 6.1%
  6. 4.4%     
  7. 3.5%
  8. 3.1%     
  9. 2.6%
  10. 2.4%
  11. 1.0%
  12. 0.8%
  13. 0.7%
  14. 0.6%
  15. 0.4%

Widać, że ponad 60% całego ruchu przejmują strony internetowe wyświetlające się na trzech pierwszych pozycjach. A całe TOP10 przejmuje 92% ruchu jakie generuje dane słowo kluczowe (fraza). Dla widoczności strony w Internecie obecność w TOP 10 w wynikach wyszukiwania powinna być niezbędnym minimum, a prawdziwym celem powinno być TOP3 i oczywiście pierwsza pozycja.  

Nie ma tu też wahania CTR dla pozycji 7, które było widoczne w badaniu Eye tracking przeprowadzone przez Uniwersytet Cornella. Przypomnę, że w tym badaniu pozycja 7 miała najmniejszy wskaźnik CTR w całym TOP10. Wynikało z tego, że lepiej zajmować pozycję 8-10 niż 7. W tych statystykach tego wahania już nie ma, a CTR maleje stopniowo wraz z przesuwaniem się w kierunku dalszych pozycji.

sobota, 22 czerwca 2013
Przygotowując mailing musimy mieć na uwadze Ustawę z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz Ustawę z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.). Zgodnie z ich zapisami nie możemy osobom fizycznym wysyłać maili reklamowych jeżeli nie wyrazili na to zgody. Możemy natomiast wysłać zapytanie o zgodę na otrzymanie informacji handlowych (reklamowych).
niedziela, 21 kwietnia 2013
Kolejna porcja reklam kontrowersyjnych.
 
1 , 2 , 3



stat4u