Blog > Komentarze do wpisu

Co to jest remarketing?

Remarketing (inaczej reklama śledząca) skierowany jest do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową lub sklep. Podczas przeglądania innych stron WWW internauci Ci otrzymują komunikaty marketingowe (reklamy) dotyczące naszej oferty lub zachęcające do powrotu na naszą stronę. Reklamy są mocno spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom użytkowników. Najczęściej opierają się na historii zachowań użytkowników na naszej stronie. Pod uwagę brane są m.in.: treści jakie były już wcześniej przez nich przeglądane, ile czasu spędzili na naszej stronie i w którym momencie ją opuścili.

Najpopularniejszą platformą reklamową oferującą remarketing jest Google Adwords. Jej ogromną zaletą jest duża baza stron internetowych, które należą do sieci reklamowej Adsense. Zapewnia nam to doskonałą widoczność reklam.

 

Na jakiej zasadzie to działa?

Kluczowe są tu ciasteczka (cookies). To w nich zapisywane są informacje dotyczące aktywności  internauty. I to na podstawie informacji zawartych w ciasteczkach oraz specjalnych list remarketingowych system reklamowy wyświetla reklamy.  

 

Do czego możemy wykorzystać remarketing?

  • przypomnienie naszej oferty osobom, którzy już wcześniej byli na naszej stronie
  • zachęcenie internautów do powrotu na naszą stronę
  • odzyskiwanie „porzuconych koszyków” w sklepie internetowym. Dotarcie do osób, którzy dodali produkty do koszyka, ale z jakiś przyczyn nie dokończyli procesu zakupu. Reklama może przypominać im o tym fakcie i spróbować zachęcić do powrotu i sfinalizowania transakcji.
  • sprzedaż produktów komplementarnych klientom, którzy już dokonali zakupu w naszym sklepie internetowym
  • informowanie o nowych produktach, promocjach
poniedziałek, 10 listopada 2014, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:



stat4u