Blog > Komentarze do wpisu

Strona produktu w sklepie internetowym

W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego w sklepie internetowym klient nie ma możliwości dotknąć produkt, zobaczyć go z bliska, z każdej strony. Dlatego trzeba mu dostarczyć jak najwięcej informacji o produkcie. Kluczowe są tutaj dobrej jakości zdjęcia i opis. A także odpowiedni układ i prezentacja.

Strona produktu powinna być lekka, przejrzysta, zawierać wszystkie najważniejsze informacje o produkcie i wyróżniający się przycisk „Dodaj do koszyka”.  Napisałem wyróżniający, ponieważ internauta nie może mieć problem ze znalezieniem tego przycisku i zastanawiać się jak kupić. Przycisk ten powinien przyciągać uwagę od razu po przejściu na stronę produktu.

 

Zdjęcia

Zdjęcia powinny być w jak największej rozdzielczości, by pokazać jak najwięcej szczegółów. Nie przesadzajmy też z rozmiarem, aby zdjęcie produktu nie zajmowało całą stronę. Często spotykanym rozwiązaniem są miniaturki, które po kliknięciu otwierają zdjęcie w pełnej rozdzielczości. Dobrze jest zamieścić też całą galerię przedstawiająca produkt z różnych stron, a nawet w różnych sytuacjach codziennych.

 

Tekst

Opis produktu nie może być opisem marketingowym dostarczanym przez producenta lub importera. Taki tekst jest często powielany w setkach sklepów internetowych i aukcjach. Klient przed zakupem często szuka w Internecie informacji, przegląda kilka (kilkadziesiąt) ofert i opinii o produkcie. Tego typu tekst będzie dla niego oklepany i może go nie zainteresować. A co najważniejsze nie pomaga także przy pozycjonowaniu sklepu. Wyszukiwarka Google lubi unikalność. Podstrona z tekstem, który jest kopią występującą na setkach innych stronach internetowych ma nikłą szansę by wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Opis produktu powinien być napisany przez nas i powinien być tak napisany by trafiać do klienta. 

Na stronie produktu muszą znaleźć się również parametry techniczne. Można zamieścić je bezpośrednio pod głównym tekstem, lub w specjalnej zakładce.

Dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie opinii innych użytkowników, oraz umieszczenie przycisków do podzielenia się stroną w mediach społecznościowych.

Poniżej ciekawe zestawienie przygotowane przez firmę konsultingową Invesp

Przedstawia 21 czynników mających wpływ na efektywność strony produktu w sklepie internetowym, są to:

  1. Wysokiej jakości zdjęcia
  2. Informacje o promocjach i rabatach
  3. Możliwość oglądania fotografii w wysokiej rozdzielczości
  4. Galeria zdjęć produktu
  5. Wideoprezentacja produktu
  6. Przyjazna nawigacja
  7. Wyraźne wezwanie do działania
  8. Wyszukiwarka
  9. Atrakcyjny nagłówek (tytuł)
  10. Darmowa wysyłka 
  11. Czcionki przyjazne dla użytkownika (dobrze czytelne)
  12. Zdania wywołujące u użytkownika emocje
  13. Dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów (jeżeli mamy taką możliwość)
  14. Prezentacja opinii innych klientów
  15. Prezentacja podobnych produktów
  16. Przyciski social media
  17. Przycisk „napisz e-mail do znajomego”
  18. Funkcja czatu na żywo
  19. Elementy maksymalizujące zaufanie
  20. Elementy budujące poczucie bezpieczeństwa
  21. Usunięcie niepotrzebnych elementów 
sobota, 18 października 2014, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2015/01/07 09:27:19
Swego czasu w internecie pojawiła się ciekawa infografika związana z polskim rynkiem e-commerce. Wrzucam link do strony, bo może się przydać - www.marketingowa-moc.pl/psychologia-konsumenta/
Warto zwracać uwagę na detale budując sklep internetowy. Zmiana jednego czynnika, jak np. dodanie większej ilości zdjęć może zwiększyć sprzedaż o ponad 50%. Co ciekawe, wielu internautów uważa, że to nie cena jest najważniejszym czynnikiem w ich procesie zakupowym :)

Pozdrawiamy z Łodzi - e-CityVision



stat4u