Blog > Komentarze do wpisu

Co to jest Google Shopping (Zakupy Google)?

Google shopping to usługa Google podobna w działaniu do Adwords i wyszukiwarki produktów. Jeżeli ktoś szuka w Internecie konkretnego produktu wyświetla się w wynikach wyszukiwania specjalny box w formie listy produktów wraz z fotografiami, cenami i nazwami sklepów internetowych. Po kliknięciu w dany produkt internauta jest odsyłany bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie może zakupić dany produkt. Usługa w Polsce ruszyła w zeszłym roku. Rozliczana jest podobnie jak Adwords w formie CPC (płacimy za kliknięcia).

Jak wyglądają reklamy?

wyniki wyszukiwania z boxem zakupy google

 

wyszukiwarka z boxem zakupów google


Jakie możliwości dają Google Zakupy?

Usługa skierowana jest do właścicieli sklepów internetowych. Umożliwia im promocje konkretnych produktów. Już wcześniej sklepy internetowe mogły w Adwords tworzyć jednostki reklamowe promujące konkretne produkty. Lecz tutaj mamy coś więcej – internauta otrzymuje od razu fotografie produktów z cenami i to z kilku sklepów. Takie rozwiązanie znacząco wpływa na CTR reklam i konwersję w samym sklepie, gdyż sklep otrzymuje ruch lepszej jakości.

W boxie wyświetlają się produkty kilku sklepów internetowych. Duży odsetek konsumentów patrzy jedynie na cenę. W ten sposób Google Shopping może mieć wpływ na poprawę atrakcyjności ofert sklepów internetowych, które naturalnie będą musiały obniżać ceny, by wypaść lepiej na tle konkurencji.

Spekuluje się także, że nowa usługa Google może być gwoździem do trumny dla porównywarek cen. Czas pokaże czy będzie tak w rzeczywistości.

Więcej informacji na temat usługi znajdziemy na stronie www.google.pl/ads/shopping/

sobota, 18 stycznia 2014, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2014/09/15 02:30:21
Odnośnie oprogramowania warto wspomnieć że programy instalowane na własnych serwerach narażają nas na dodanie na listy BL - z reguły zwyczajny Kowalski nie potrafi poprawnie wysyłać mailingu. Mailing nie powinien zawierać zwrotów reklamowych w temacie ponieważ od razu trafi do spamu, adres email nagminnie wysyłający mailingi również zostanie oflagowany i cała poczta wychodząca trafiać będzie do spamu. Jeżeli ma się zamiar wysyłać 50+ wiadomości dziennie warto pomyśleć nad freshmailem lub inną platformą mailingową gdzie krok po kroku można graficznie stworzyć maila + systemy te są wyposażone w moduł SpamAssasin który sprawdza maile pod kątem tego czy trafią do spamu.



stat4u