Blog > Komentarze do wpisu

Zarabianie na banerach

Jeżeli chcemy zarabiać poprzez banery na naszej stronie www lub blogu, to musimy zadbać przede wszystkim o dwie rzeczy: ruch na stronie oraz dobre rozplanowanie banerów. W tym wpisie skupię się na banerach. Zasada jest prosta: banery należy umieścić w takich miejscach, aby były oglądane przez jak największą liczbę osób odwiedzających naszą stronę, oraz aby wzbudzały ich zainteresowanie. Które miejsca będą najbardziej skuteczne?

Najlepszym miejscem jest górna części strony, tzw. przestrzeń „above the fold”. Termin ten oznacza tą część strony www, która jest widoczna od razu po wejściu na nią. Czyli to co jest widoczne bez przewijania bocznego paska. Z reguły jest to, licząc od góry pierwszych 400-600 pikseli. Wartość ta podana jest w przedziale, ponieważ zależy od rozdzielczości ekranów użytkowników wchodzących na naszą stronę. Ale uwaga - nie należy przesadzić z ilością reklam wyświetlanych w przestrzeni „above the fold”. Algorytm Google  (update Top Heavy) analizuje ilość reklam wyświetlanych w górnej części strony i negatywnie ocenia taką stronę. Wiąże się to ze spadkami w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden ze sposobów walki Google ze stronami niskiej jakości, które powstały specjalnie pod Adsense (tzw. MFA, skrót od "Made for AdSense"). 

Drugim dobrym miejscem jest treść artykułu. Najbardziej skuteczne są banery, które są opływane przez tekst. Internauci czytając tekst artykułu oglądają też treści zamieszczone na banerze. Baner taki może być umieszczony na początku artykułu lub w jego środku. Dość często spotykane są także banery bezpośrednio pod artykułami. W artykułach stosuje się najczęściej formaty 300x250, 336x280 lub 250x250.

Gdzie jeszcze można zamieścić baner? Mogą to być okolice bocznego menu, gdyż są często oglądane albo baner pływający z lewej lub prawej strony, tzw. Skyscrapes. Taki baner z racji swojego "pływania" przyciąga wzrok. 

Formatów banerów jakie mamy do dyspozycji jest naprawdę dużo:

Rectangles and Pop-Ups

  • Rectangle (180 × 150)
  • Rectangle (200 x 400)
  • Vertical Rectangle (240 × 400)
  • Square Pop-Up (250 × 250)
  • Medium Rectangle (300 × 250)
  • Large Rectangle (336 × 280)

Banners and Buttons

  • Micro Bar (88 × 31)
  • Button (120 × 90)
  • Button (120 × 60)
  • Vertical Banner (120 × 240)
  • Square Button (125 × 125)
  • Half Banner (234 × 60)
  • Full Banner/Traditional Banner (468 × 60)
  • Banner (500 x 100)
  • Leaderboard/Super Banner  (728 × 90)
  • Billboard (750 x 100)
  • Double Billboard (750 x 200)
  • Triple Billboard (750 x 300)

Skyscrapers

  • Skyscraper (120 × 600)
  • Wide Skyscraper (160 × 600)
  • Half Page Ad (300 × 600)

Pozostałe:

  • Half page (300 x 600)
  • Wideboard (940 x 300)

 

Mała uwaga na koniec. Rozmieszczając banery na stronie trzeba uważać by nie przesadzić z ich ilością i najlepiej unikać najbardziej denerwujących pop-upów. Nie warto zrażać do siebie Internautów.  

 

niedziela, 15 września 2013, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:



stat4u