Blog > Komentarze do wpisu

Pozycje w wynikach wyszukiwania, a ruch na stronie internetowej – CTR w Google.

Już nie raz pisałem na temat rozkładu kliknięć w wynikach wyszukiwania Google (m.in. w artykule "CTR w wyszukiwarce Google" oraz "Czym jest pozycjonowanie?" ). Dziś postanowiłem dodać coś więcej, bo wpadły mi do ręki ciekawe wyniki badań na temat wskaźnika CTR w wyszukiwarce Google (kliknij jeśli nie wiesz co to jest wskaźnik CTR). Różnią się one trochę od danych prezentowanych przeze mnie w wcześniejszych artykułach.

Firma Chitika w dniach 21-27 maja 2013 r. przeprowadziła badanie polegające na mierzeniu ruchu pochodzącego z Google z podziałem na pozycje jakie zajmowała dana strona. Wyniki prezentują się następująco:

  1. 32.5%
  2. 17.6%
  3. 11.4%
  4. 8.1%     
  5. 6.1%
  6. 4.4%     
  7. 3.5%
  8. 3.1%     
  9. 2.6%
  10. 2.4%
  11. 1.0%
  12. 0.8%
  13. 0.7%
  14. 0.6%
  15. 0.4%

Widać, że ponad 60% całego ruchu przejmują strony internetowe wyświetlające się na trzech pierwszych pozycjach. A całe TOP10 przejmuje 92% ruchu jakie generuje dane słowo kluczowe (fraza). Dla widoczności strony w Internecie obecność w TOP 10 w wynikach wyszukiwania powinna być niezbędnym minimum, a prawdziwym celem powinno być TOP3 i oczywiście pierwsza pozycja.  

Nie ma tu też wahania CTR dla pozycji 7, które było widoczne w badaniu Eye tracking przeprowadzone przez Uniwersytet Cornella. Przypomnę, że w tym badaniu pozycja 7 miała najmniejszy wskaźnik CTR w całym TOP10. Wynikało z tego, że lepiej zajmować pozycję 8-10 niż 7. W tych statystykach tego wahania już nie ma, a CTR maleje stopniowo wraz z przesuwaniem się w kierunku dalszych pozycji.

niedziela, 21 lipca 2013, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:



stat4u