Blog > Komentarze do wpisu

Jak zrobić mailing?

Przygotowując mailing musimy mieć na uwadze Ustawę z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz Ustawę z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.). Zgodnie z ich zapisami nie możemy osobom fizycznym wysyłać maili reklamowych jeżeli nie wyrazili na to zgody. Możemy natomiast wysłać zapytanie o zgodę na otrzymanie informacji handlowych (reklamowych).

 

Do przeprowadzenia mailingu potrzebujemy trzech rzeczy:

1. Baza e-maili

Baza powinna pochodzić z wiarygodnego źródła i co najważniejsze powinniśmy mieć zgodę właścicieli e-maili na przysyłanie im informacji handlowych (osoby fizyczne).  Taką bazę możemy stworzyć sami lub kupić.  Opcja druga nie jest polecana, bo nie mamy pewności co do legalności i jakości oferowanej bazy (np.: martwe adresy). Najlepiej bazę stworzyć samemu. Możemy zadbać o to, by zdobyć zgodę na przesyłanie informacji handlowych, np. zachęcając by użytkownicy sami zapisali się do Newslettera (otrzymywanie drogą elektroniczną wiadomości, nowości i informacji). 

 2. Kreacja mailingu

E-mail nie powinien być samym zdjęciem, bo zdjęcia są najczęściej blokowane przez operatorów skrzynek mailowych. Większość skrzynek pocztowych blokuje zdjęcia i grafikę, i żeby odbiorca maila mógł je zobaczyć musi najpierw kliknąć w zdanie typu: „Zobacz wszystkie zablokowane zdjęcia” (na różnych skrzynkach zdanie brzmi różnie).  Jeżeli więc wyślemy maila będącego samą grafiką to odbiorca w pierwszej kolejności zobaczy pustego e-maila i może nawet nie kliknąć w „pokaż zdjęcia”. Z drugiej strony e-mail z samym tekstem może nie być przekonywujący. Stare chińskie przysłowie mówi: „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów”. Potrzebne tutaj jest zachowanie złotego środka: e-mail powinien zawierać i grafikę i tekst pisany. Grafika powinna stanowić miłym dla oka urozmaiceniem wiadomości.

Najważniejszym elementem wysyłanego meila jest jego tytuł. Tytuł musi zainteresować odbiorce oraz zachęcić do otworzenia i przeczytania e-maila.

Szczegóły techniczne:

  • E-mail wysyłamy jako kod HTML. Najlepiej całość oparta na tabelach. Jest to ważne bo w przypadku "div" wszystko może się rozjechać, na niektórych skrzynkach pocztowych. 
  • Powinniśmy dołączyć także wersję tekstową dla użytkowników, którzy nie odbierają wiadomości w HTML.
  • Optymalna wartość szerokości dla całej wiadomości to 500-650 pikseli. Większa szerokość może sprawić, że na dole wiadomości pojawi się pasek poziomego przewijania.
  • Zdjęcia i grafikę najlepiej użyć jako „background-image”, lub znacznika "img" i umieścić na zewnętrznym serwerze – nie wysyłamy jej w mailu.
  • Style css dodajemy tylko lokalnie (inline). Style umieszczone w sekcji HEAD mogą zostać pominięte.

3. Oprogramowania do rozsyłki mailingu

Do wyboru mamy programy: instalowane na serwerze, instalowane bezpośrednio na komputerze oraz gotowe komercyjne narzędzia do rozsyłki malingu, np: Freshmail.

sobota, 22 czerwca 2013, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:



stat4u