Blog > Komentarze do wpisu

Współczynnik konwersji e-commerce

Jest kilka wskaźników umożliwiających ocenę skuteczności naszego e-commerce. Ich analiza ułatwia optymalizacje sklepu i umożliwia polepszenie jego użyteczności. Można też zdiagnozować słabe punkty naszej strony i postarać się o ich eliminację. Wszystkie te kroki mają oczywiście jeden cel: zwiększenie sprzedaży. Właściciele sklepów internetowych często koncentrują się tylko na zwiększeniu ruchu na stronie, a mało uwagi poświęcają innym wskaźnikom. Nie mniej ważnym, bo co nam po setkach unikalnych odwiedzin dziennie jeśli nie będą one kończyć się dokonywaniem zakupów. Dlatego jednym z najważniejszych wskaźników w sklepach internetowych jest współczynnik konwersji.

Współczynnik konwersji dla sklepu internetowego jest to stosunek sprzedaży do wizyt (lub UU) pomnożony przez 100%. Informuje nas jaki procent użytkowników spośród wszystkich odwiedzających stronę naszego sklepu dokonuje zakupu. Wskaźnik ten przybiera bardzo różne wartości. Warto pamiętać, że zależy także od branży oraz sezonowości. Wg danych firmy Fireclick  średni  globalny współczynnik konwersji wynosi około 3%.  Natomiast współczynnik konwersji dla polskich sklepów internetowych waha się od 0,5 do 3%.   

Lista 10 najlepszych zagranicznych sklepów internetowych (wg współczynnika konwersji):

Lista została stworzona w oparciu o dane przedstawione przez visualwebsiteoptimizer.com oraz innych źródeł internetowych. Są to jednak wartości przybliżone, bo przykładowo Nielsen Panel  podaje następującą listę najbardziej skutecznych pod kątem konwersji stron w USA (w %): Schwan’s 35.2, Keurig 31.3, ProFlowers 26.0, Vitacost 22.5, Blair 22.4, DrsFosterSmith.com 22.4, Woman Within 21.3, Amway Global 20.5, Roamans.com 18.7. Jak widać wartości procentowe różnią się trochę od tych podanych przez  Visualwebsiteoptimizer. Może to być spowodowane innym sposobem liczenia (wizyty czy unikalni użytkownicy) oraz okresu jaki był brany pod uwagę (sezonowość).

Co zrobić by polepszyć współczynnik konwersji naszego sklepu? To jest już temat na następny artykuł. Na pewno trzeba przeprowadzić testy użyteczności, np.: testy A/B. Popracować nad nawigacją, tekstami, rozmieszczeniem elementów na stronie, zmianą layoutu,  podaniem więcej informacji wzbudzającej zaufanie, np.: kontakt, koszty wysyłki, gwarancja, polityka prywatności, o sklepie (firmie) itd.

 

 

 

 

sobota, 26 stycznia 2013, iron1984

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2013/01/29 14:03:37
Ciekawy blog, tylko reklama google wyskakuje na środku strony i nie za bardzo da się coś przeczytać
-
2013/01/29 21:19:54
Dziękuje za wyłapanie błędu. W css miałem ustawione position absolute na div z reklamą google i faktycznie przy zwiększaniu i zmniejszaniu strony najeżdżało na tekst. Już to poprawiłem. Teraz powinno być wszystko w porządku.



stat4u